Reset Setting Change contrast to brightChange contrast to originalChange contrast to darkChange to thin layoutChange to default layoutChange to wide layoutChange font size to lower sizeChange font size to original sizeChange font size to large size
T
T
T
T
T
T
14042858607_6c692229b6_k.jpg
bg-new3.png
TERKINI
WARGA
Webmail      INTEGRITI     
       
Tempahan Kenderaan   HRMIS  
       
Tempahan Bilik Mesyuarat      
PEMAJU
Lesen & Permit   PPT  
       
Garis Panduan   e-Pemaju  
       
Penguatkuasan   BLESS  
AWAM
DRN   SPP   PPR
         
PPT   Aduan   Muat Turun
         
UNDI   Maklumat Pemaju   Garis Panduan
         

MAKLUMAT KORPORAT > BAHAGIAN & UNIT > Unit Integriti

MAKLUMAT KORPORAT > BAHAGIAN & UNIT > Unit Integriti

UNIT INTEGRITI

LATAR BELAKANG

Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 6 Tahun 2013 - Penubuhan Unit Integriti Di Semua Agensi Awam bertujuan memaklumkan mengenai keputusan Kerajaan untuk menubuhkan Unit Integriti sebagai focal point kepada pengurusan isu-isu berkaitan integriti di semua agensi awam.

Kerajaan telah bersetuju mewujudkan Unit Integriti di semua agensi awam bertujuan untuk memastikan penjawat awam mengamalkan budaya kerja unggul dengan ciri-ciri moral dan etika yang kukuh serta meningkatkan semangat patriotisme. Inisiatif ini akan dapat membendung salahlaku jenayah serta perlanggaran tatakelakuan dan etika organisasi di kalangan penjawat awam.

Unit Integriti Jabatan Perumahan Negara telah ditubuhkan secara rasmi melalui Waran Perjawatan Bil. K 186 Tahun 2014 bertarikh 17 November 2014 yang berkuatkuasa pada 1 Januari 2015.  

 

FUNGSI
 
i.  
TADBIR URUS
  - Memastikan tadbir urus yang terbaik dilaksanakan.
   
ii.
PENGUKUHAN INTEGRITI 
 
- Memastikan pembudayaan, penginstitusian dan pelaksanaan integriti dalam organisasi.
   
iii.
PENGESANAN DAN PENGESAHAN
 
- Mengesan dan mengesahkan aduan salahlaku jenayah serta pelanggaran tatakelakuan dan etika 
  organisasi serta memastikan tindakan susulan yang sewajarnya diambil; DAN
 
- Melaporkan salahlaku jenayah kepada agensi penguatkuasaan yang bertanggungjawab.
   
iv.
PENGURUSAN ADUAN INTEGRITI
 
- Menerima dan mengambil tindakan ke atas aduan / maklumat mengenai salahlaku jenayah serta
  pelanggaran tatakelakuan dan etika organisasi.
   
v.
PEMATUHAN
  - Memastikan pematuhan terhadap undang-undang dan peraturan yang berkuatkuasa.
   
vi.
TATATERTIB
  - Melaksanakan fungsi urus setia Lembaga Tatatertib.
 

 

PIAGAM PELANGGAN

i.  Mengambil tindakan terhadap ADUAN INTEGRITI yang diterima :
  • Mengemukakan akuan penerimaan kepada pengadu dalam tempoh satu (1) hari bekerja selepas aduan diterima; DAN
 
  • Mengemukakan aduan untuk tindakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas aduan diterima; DAN

ii.  Penyelesaian kes tatatertib biasa dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh wujud kes prima facie.

 
ALAMAT UNTUK DIHUBUNGI

KETUA UNIT
Unit Integriti
Jabatan Perumahan Negara
Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan
Aras 35, No.51, Persiaran Perdana

Presint 4, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62100 Putrajaya, MALAYSIA

Tel    :603-88914395 / 4378 / 4388 / 4375
Faks :603 - 8891 4226 

E-mel: integritijpn[at]kpkt[dot]gov[dot]my 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kemaskini pada 2018-06-07 11:55:40 daripada Administrator

  •  
  • Email this page
  • 3939
       

Jumlah Pengunjung:
Hari IniHari Ini1068
Jumlah PelawatJumlah Pelawat10166885
                      
 
MSC     mygov      QR
 
Hakcipta Terpelihara 2012 © Jabatan Perumahan Negara
Jabatan Perumahan Negara, Aras 30-38, No 51, Persiaran Perdana, Presint 4, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, 62100 Putrajaya. Tel : 03-8000 8000 
Paparan terbaik Microsoft Internet Explorer Ver. 8.0, Mozilla Firefox Ver. 14.0 ke atas, Google Chrome Ver. 20.0 ke atas dan resolusi 1024 x 768 ke atas
 
Dasar Privasi | Dasar Keselamatan |Bantuan |
Soalan Lazim |   Penafian Peta Laman
 
     
Tarikh Kemaskini : 21-07-2018 Total count : 10166885